Misschien ook wel.
Goede kop
Een ‘Tekstschrijver voor vullen van website(s)’. Zo las ik op een van de vele plaats-je-opdracht-en-vind-hier-uw-freelancer-websites. Ik ben zo'n freelance tekstschrijver. En hoewel de kop me niet aansprak, selecteerde hij wel. En hij prikkelde. Zo erg zelfs dat ik nu dit stukje schrijf.
Websites vullen met tekst
Klinkt als: hier hebben we een kuil, stort hem maar vol. Waarmee? Met tekst. Maakt het nog uit welke woorden? Neu, als het gat maar gedicht wordt. Kwantiteit telt. Dat is nog eens passende tekst. In de letterlijke zin dan: een bepaalde ruimte vullend.
Lekker? Leesbaar?
Moet die vulling ook nog een beetje lekker zijn? Ergens naar smaken? Naar meer doen verlangen? Zeg maar: kwaliteit bieden, passend bij de boodschap, de afzender en de doelgroep. En pakkend verwoord.
Vast wel. Ik had het alleen niet zo opgevat. En dat allemaal door dat ene woord: vullen.
De associaties bij een woord
Vullen. Het geeft mij – in deze context – het gevoel van goedkoop. Veel voor weinig. Want iedereen kan vullen. Vullen is niet echt een woord waar waardering voor je creatieve kunsten als inlezende en inlevende taalvirtuoos met jaren marketingcommunicatie-ervaring vanaf straalt.
Vandaar misschien mijn frustratie ;)
Het effect van jouw marketingteksten?
Zo zie je wat een (1) woord kan doen met (de gedachten van) je lezer. Bedoeld of onbedoeld geef je en maak je een bepaalde indruk. Sluit die aan bij wat je wilt? Prima. Denk je van niet en twijfel je vaker over de impact van jouw marketingteksten op je doelgroep?
Laat dan de tekstschrijver maar vullen
Roep de hulp in van een meedenkende copywriter. Om je website(s) of andere marketingmaterialen te vullen met zinvolle en effectieve tekst.
Zodat je met jouw merk, bedrijf of organisatie je communicatiedoelen kunt bereiken.
Zo, ik ga ook weer aan de slag. Niet lullen maar vullen.
Andere blogartikelen lezen (overzicht)?
Vind je dit een interessant artikel? Delen waardeer ik. Bedankt! (zie social media knoppen)
Oude Facebook likes, van vorige website: