U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

 

offerte aanvragen - tekstschrijver HENDRIQ

 

Klantreviews tekstschrijver HENDRIQ - Alphen

 portfolio content & copywriter HENDRIQ

 

Blog over taal, tekst, schrijven en communicatie

Met knipoog én eeuwigheidswaarde. En toch ook serieus zinvol. Echt. Korte blogartikelen vol tips en altijd lekker om te lezen. Lees je mee?

 

Blogoverzicht of laatste artikel

  

Bloggen voor jou?  

Zal ik voor jouw bedrijf of organisatie bloggen (ghostwriter)? Bel me op 0172 - 78 55 74 of stuur een berichtje. Tekstschrijver Henkjan Elsinga

HENDRIQ Google Reviews

Tekstschrijver HENDRIQ 5-sterren Google Reviews

Gebaseerd op 4 reviews

 

Creatieve Copywriter Inhuren?

Bel     0172 - 78 55 74  

of       06 - 34 33 58 49  

of      contact via mail 

Maak een blijver van je klant

Gepost 2015/10/02

'Maak een blijver van je klant' - blog van freelance tekstschrijver/copywriter Henkjan Elsinga - HENDRIQ rake woordenWat wil je? Meer klanten. Meer vaste klanten. Meer leuke vaste klanten die samen meer gaan besteden. Zo stelde jij jezelf de vraag deze zomer. En wist je het antwoord al vrij snel. Meer vaste klanten dus. Maar hoe?

Klant blijft voor kwaliteit

Je hebt ze wel, vaste klanten. Maar niet genoeg. En ze zijn juist zo lekker. Want je hoeft ‘alleen maar’ kwaliteit te leveren en ze blijven terugkomen. Maar dan wel kwaliteit op alle vlakken en liefst iets meer dan afgesproken.

 

Kwaliteit in alles

Een van mijn grootste – en leukste – vaste klanten (multinational) vertelde mij waarom ze vaste klant zijn. En blijven. Het had allemaal te maken met kwaliteit.

 

Let op: ik geef hieronder aan waar het voor mij, als tekstschrijver, om gaat. Natuurlijk kan (zal) het voor jouw situatie anders zijn. Vertaal de gegevens naar jouw markt, bedrijf, product of dienst. Dan is het vast toch herkenbaar.

 

Op welke punten kun je scoren?

Volgens mijn (en vast ook jouw) klant zijn de volgende kwaliteitspunten bepalend:

  • Inhoud (aanbod): teksten die helpen doelstellingen te behalen. Teksten die de doelgroep overtuigen. Met woorden waar de klant zich in herkent en zich goed bij voelt.

  • Flexibiliteit: altijd tijd vrijmaken om de klant van dienst te zijn. Begrip hebben voor een keer – voor 1 keer dan – onder de prijs werken. Nog een aanpassing doen om het helemaal naar wens te maken. Doorwerken en pas opleveren als ik zelf tevreden ben – en niet stoppen aan het eind van de declareerbare uren.

  • Levertijd: kort. Opleveren op de afgesproken datum. En zelfs regelmatig nog iets eerder.

  • Communicatie: klant op de hoogte houden van de stand van zaken. Onzekerheid voorkomen. Klant hoeft zich nooit af te vragen of het goed gaat of komt.

  • Service: net iets meer leveren dan afgesproken of verwacht. Advies, suggesties, ook op ‘raakvlakdisciplines’, bijvoorbeeld beeld en opmaak.

  • Prijs: duidelijk, redelijk, waar voor je geld, geen schommelingen. Weten wat je krijgt, voor welke prijs. Geen fratsen achteraf.

Genoeg over kwaliteit. Want eerst …

 

Nieuwe klanten werven

Hoe kun je anders bewijzen wat je allemaal te bieden hebt? Dus wat te doen? Juist: nieuwe klanten binnenhalen en daar dan vaste klanten van maken. Maar hoe haal je die klanten binnen? En waarom heb je er niet genoeg?

 

Heb je je marketing op orde maar zoek je nog een goede tekstschrijver? Dat kan natuurlijk ook. Ik help je graag aan de juiste marketingteksten. Ik heb mijn marketing op orde maar zoek een goede tekstschrijver

 

Andere blogartikelen lezen (overzicht)?

 

Vind je dit een interessante blog? Wil je hem dan delen? Bedankt! (zie social media knoppen)

Oude Facebook likes, van vorige website:

Delen via sociale media

Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?