U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

 

offerte aanvragen - tekstschrijver HENDRIQ

 

Klantreviews tekstschrijver HENDRIQ - Alphen

 portfolio content & copywriter HENDRIQ

 

Blog over taal, tekst, schrijven en communicatie

Met knipoog én eeuwigheidswaarde. En toch ook serieus zinvol. Echt. Korte blogartikelen vol tips en altijd lekker om te lezen. Lees je mee?

 

Blogoverzicht of laatste artikel

  

Bloggen voor jou?  

Zal ik voor jouw bedrijf of organisatie bloggen (ghostwriter)? Bel me op 0172 - 78 55 74 of stuur een berichtje. Tekstschrijver Henkjan Elsinga

HENDRIQ Google Reviews

Tekstschrijver HENDRIQ 5-sterren Google Reviews

Gebaseerd op 4 reviews

 

Creatieve Copywriter Inhuren?

Bel     0172 - 78 55 74  

of       06 - 34 33 58 49  

of      contact via mail 

Gebruik je kop - 3 tips voor titels met doorklikkracht

Gepost 2014/11/06

'Gebruik je kop' - blog van tekstschrijver/copywriter Henkjan Elsinga - HENDRIQ rake woorden

J

Jouw verhaal is het belangrijkste. Fout. Het gaat om de titel, de kop. Als je wilt dat de body gezien wordt, moet er een goede kop op. Die trekt de aandacht. Interessant? Dan duikt de lezer je verhaal in. Niet? Dan wordt jouw tekst nooit gelezen. Arrrggh! Relax. 3 tips ...

Die tekst kan een persbericht zijn of gewoon een e-mail. Een whitepaper, een blog of een advertentie. Of profielinformatie op je LinkedIn-pagina. Maar er is altijd 1 regel die de eerste aandacht moet trekken. Die de lezer (ver)leidt naar het verhaal ... De kop. 

 

Die kop kan de onderwerpregel zijn van je e-mailbericht. Of een korte regel in een tweet, met een link naar het doel: een webpagina. Misschien is het de kopregel van je LinkedIn-profiel. Waar hij ook staat en waar hij ook naartoe gaat: die kop moet dus scoren.

 

Hoe doe je dat?

Hoe maak je een koptekst, headline of titel die onweerstaanbaar is? Er zijn heel veel tips en trucs. Ik geef je er drie. Ze zijn zelfs in combinatie te gebruiken! 

 

1. Speel op het gevoel

Bijvoorbeeld het gevoel van ijdelheid: zie er net zo uit als. Angst: geen gegevens  meer kwijtraken. Comfort of zekerheid: nooit meer nadenken over. Of gemis: als u deze eenmaal heeft geproefd.

  

2. Stel een vraag

Bij een vraag heeft de lezer de neiging om er in het hoofd mee aan de slag te gaan. Met het antwoord bezig te zijn. Ook kan het de nieuwsgierigheid prikkelen. Is dit uw nieuwe auto? Weet u zeker dat uw gegevens veilig zijn?

  

3. Zet in op zoekwoorden

Ziet een lezer zijn of haar – in Google ingetypte – zoekwoord terug in jouw koptekst? Dan zal dat de aandacht trekken en interesse wekken. En het gevoel geven goed te zitten. Bij jou. 

 

Heb ik dit allemaal zelf bedacht? Ja, natuurlijk! Nou ja, niet helemaal. Maar daar gaat het ook niet om. Het is interessant voor iedereen die schrijft. En dus voor iedereen die wil dat zijn of haar tekst gelezen wordt. 

 

5 mei 2018: EXTRA TITELTIPS

 

Wil jij de headlines halen? Dan zorg je dat je kop klopt.

Zelf niet zo’n tekstschrijver? Ik, zei de gek neem het vuile werk graag voor je uit handen.

 

Deze kop trok mijn aandacht: 3 Ways to Write Clickable Ad Headlines. Het Engelstalige artikel gaat specifiek over klikbare en klikklare advertentiekoppen. Het inspireerde me voor dit blogartikel.

 

Andere blogartikelen lezen (overzicht)?

 

Vind je dit een interessante blog? Wil je hem dan delen? Dank! (zie social media knoppen)

 

Tekstschrijven lastig? Gebruik míjn kop. Hij is direct beschikbaar.

Oude Facebook likes, van vorige website:

Delen via sociale media

Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?